Lite mer<33

Tjoo alla!!

Som jag skrev i tidigare inlegg so skall jag med nogra kompisa till deras foderhestar  och rida mm.
och nu hadde jag tengt att bereta lite mer om hestarna:

Dom har 3 hetsar eller 2 hestar och 1 ponny om man skall va exakt, en av hestarna er fux (alltso ljus brun med ljus man och svans even rodbrun med rodbrun man och svans) bilder po frgerna ------>   Fux 1 Fux 2 

Fast denna fuxen er som po bilden "Fux 1"  med andra ord ee hon ett veldigt fin fux sto po 17 or. Fast hon er inte so bra inriden so vi for inte rida henne.


Den andra hesten er ett svart sto po 28 or (veldigt gamalt) med stjerna i pannan (allso en vit prick i pannan)
Hon er en veldigt fin hest med lungna och samlad i alla gongarterna.

Sist och even minst voran sota lilla ponny Rosa, hon er 20 or och svart och har verldens storsta panlugg!! Men ner man rider henne fan va hon ee seg, det er precis so man for igong henne i trav (men hon ee ju gamal so)! Men sotare ponny har jag alldrig sett!!
Hennes historia till hur hon hamna der ee veldigt long, men skall forsoka gora den kort,
ja hon stod po en ridskolla och hon trivdes inte alls med varken hestarna der som bet henne mm eller med meniskorna for hon behovde en seker ryttare som inte byttes ut hella tiden, och med tiden blev hon bara surare och surare och t.o.m burgade sparkas ooch bitas so en da so blev hon kopt, tur det for annars so skulle dom avlivat henne, och nu har hon slutat bode bitas och sparkas och mor bra =)

Asso jag kan bara Rosas namn dom andra har so konstiga men skall forsoka komma ihog dom i morgon for do kommer de en helig bildbomb po alla hestarna om jag hinner, vert att kolla so gor det gjerna!!<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0